Update sappenverkoop

Beste ouders

Er was al eerder sprake van het verlengen van de sappenverkoop door het afhaalmoment te verplaatsen naar begin 2021. We hebben besloten om het afhaalmoment te verzetten naar ergens in februari, hoogstwaarschijnlijk zal het dan iets makkelijker zijn om het te organiseren. Eenmaal het zover is komt er sowieso nog informatie over het verloop en de precieze data.

Zoals altijd staan wij open voor vragen of opmerkingen via dit e-mailadres. Alle info over de sap-actie staat nog steeds op de site.

Wij kijken alvast uit naar de heropstart van de activiteiten! Verder wensen we jullie nog veel warmte en plezier nu het buiten wat kouder en donkerder aan het worden is.

Met vriendelijke groeten

Brecht, Brecht, Cyprian en Tibo - Bondsleiding KSA Ter Straeten

KSA Brievenbus

Beste ouders

Sinds kort hangt er een brievenbus aan het “nieuwe lokaal”, dit is het lange donkere lokaal aan de rechterkant (van de straat gezien). De voorbije jaren is gebleken dat het soms wat stroef verloopt om documenten bij de juiste persoon te laten terechtkomen. Het gaat hier om AXI-bonnen, formulieren voor terugbetalingen, inschrijvingspapieren en nu natuurlijk ook de bestelformulieren voor onze sapactie!

Aangezien er nu even geen activiteiten meer zijn, kan dit een handige manier zijn om dergelijke formulieren af te geven. Gelieve alle documenten in een gesloten enveloppe te steken en de naam + ban (leeftijdsgroep) er op te noteren.

Kleine upate in verband met de sapactie: we zullen hoogstwaarschijnlijk de afhaaldatum uitstellen. Ingevulde formulieren mogen in de brievenbus en als u een nieuw formulier nodig zou hebben kan u dat altijd afdrukken van de site.

Oranjeblauwe groeten

De bondsleiding

 
Brecht raes met brievenbus

Brecht raes met brievenbus

Sappenverkoop KSA Ter Straeten

Beste ouders

De financiële actie is voor onze jeugdbeweging een belangrijke bron van inkomsten om iedere zaterdag het beste van onszelf te kunnen geven tijdens de activiteiten en om zowel de paas- als de zomerkampen voor ieder lid onvergetelijk te maken. Met de winst houden we onze lokalen warm in de winter, houden we het licht aan in de donkere dagen en zorgen we voor al het materiaal dat nodig is om alle KSA’ers de best mogelijke activiteit te bezorgen!

In tegenstelling tot andere jaren is het voor de KSA’ers niet mogelijk om dit jaar van deur tot deur langs te gaan in Sint-Andries. Maar dit houdt ons niet tegen.
Om toch een extraatje in het laatje van KSA te brengen hebben we dit jaar een online financiële actie opgezet. Naast het online bestellen krijgt elke KSA’er ook een bestelformulier mee. Op die manier kunnen mensen die minder gebruik maken van het internet toch hun bestelling plaatsen!

Bestellingen kunnen ook via het formulier op de site geplaatst worden tot en met 28 november. Dit is tevens de laatste dag waarop je je ingevulde formulieren kan afgeven aan je leiding.

We hebben appelsap, sinaasappelsap en appel-granaatappelsap. Alles is bio!

Een fles met 1L fruitsap kost €4,5. Voor 6 flessen betaalt u €25.

Afhalen kan op 12 en 19 december. De betaling gebeurt ter plaatse, dit kan in cash, met bankkaart of via de gsm. Meer info over deze afhaalmomenten volgt nog. Voorzie een doos of stevige zak om de flessen in mee te nemen. Voor €3 kan u een kistje van ons verkrijgen, dit kan u dan in een winkel terug inleveren met het leeggoed.

Dit jaar bieden wij sappen aan van Biologische Vruchtensapcoöperatie “De Drie Wilgen” uit Nijlen. Dit is een Belgisch bedrijf dat al meer dan 30 jaar vers fruitsap maakt met lokaal fruit. Tijdens de productie worden er geen suikers of andere stoffen toegevoegd, zo krijg je de meest natuurlijke smaak in je glas! Daarbovenop staat de Drie Wilgen voor een ecologisch verantwoorde manier van handelen voor de natuur en haar producten, daarom dragen ze met trots het biocertificaat. Meer hierover op hun site: dedriewilgen.be. Deze info kan u ook terugvinden op het bestelformulier alsook op de website.

Met sappige groeten

De leiding van KSA Ter Straeten

Dit weekend is het doop!

Beste ouders

Nu zaterdag 10 oktober neemt de leukste activiteit van heel het jaar plaats! Uiteraard is dat de jaarlijkse doop (joepie)

In het licht van de besmettingen 2 weken geleden zullen wij niet alleen een paar dingen moeten aanpassen (daar zijn we ondertussen al goed in geworden), maar willen we ook nog eens volgende puntjes aanhalen:

  • De doop begint voor iedereen om 14u

  • De 2 jongste bannen (kabouters en pagadders) mogen afgezet worden via de ingang aan het speelplein, dit zal beter geregeld zijn dan de vorige keer.

  • De jongknapen komen toe tussen de lokalen.

  • De knapen en jonghernieuwers verzamelen met de fiets op het voetbalveld

  • Iedereen moet een mondmasker aanhebben

Voor de kinderen zijn kleren die (heel) vuil mogen worden een must. Het kan ook geen kwaad om een handdoek en reservekleren mee te geven.

Zoals elke week vragen we om op voorhand in te schrijven voor een activiteit via de site.

De tokshop zal enkel open zijn voor de activiteit. Er na is het niet meer mogelijk om bestellingen af te halen.

Als er vragen zijn over de doop kunnen jullie altijd ons contacteren, maar de banleiders zullen jullie beter kunnen helpen met vragen over activiteiten. De banleiders kan je contacteren op de pagina van hun ban.

Met vriendelijke groeten

Brecht, Brecht, Cyprian en Tibo – Bondsleiders KSA Ter Straeten

Verwittig de leiding dat uw kind komt naar de activiteit

Beste ouders

Nu iedereen ingeschreven is* en we het werkjaar afgetrapt hebben op de Bondsdag, weet de leiding al hoeveel kinderen in elke ban zitten.

Wij moeten een aanwezighedenlijst hebben voor elke zaterdag en daarvoor hebben wij een handig formulier op de site gemaakt. Op de site zal u een grote knop zien met “Inschrijven voor deze zaterdag”, als u daarop klikt komt u op een pagina waar u per ban uw kind(eren) kan inschrijven. Gelieve dit elke week te doen (tenzij dat uw zoon of dochter niet zal komen natuurlijk).

*U kan uw kinderen inschrijven voor het hele werkjaar, alle info vindt u op de site terug

Met vriendelijke groeten

De voltallige leidingsgroep

Bestellingen tokshop

Beste ouders

👕 Deze zondag 20 september is de tokshop geopend! 👖

U kan alles via de website bestellen, wij leggen dit dan klaar en kunnen het meegeven na de activiteit
Vergeet zeker niet uw aankoopsbewijs mee te brengen naar de tokshop zodat alles vlot kan verlopen.

Doorheen het jaar zal de tokshop elke eerste zaterdag van de maand open zijn.

⚠️ Houd steeds afstand tot leiding en andere ouders!

😷 Draag een mondmasker a.u.b.

Groetjes

Het tokshopcomité

Wijziging Bondsdag 2020

Cyprian Joye — September 12, 2020

Beste ouders

Dat het rare tijden zijn, weten we al langer dan vandaag. De afgelopen weken waren er vol onzekerheid, telefoontjes, mails en honderden berichtjes. Alles om een zo goed mogelijke Bondsdag op poten te zetten.


Met spijt in het hart beslisten we dat de Bondsdag er anders ging uitzien dan we die gewoon zijn. De BBQ werd gedegradeerd naar braadworsten voor iedereen en wat blijkt nu... we kunnen/mogen helemaal geen niet-leden ontvangen.
Uiteraard willen we deze gelegenheid niet van onze leden afnemen. De Bondsdag gaat dus door voor hen, maar niet voor de ouders.


Dit is ook de reden waarom de inschrijvingstool vandaag niet werkte. Onze excuses dat de communicatie hierover pas zo laat is gekomen.

Indien je al was ingeschreven, krijg je je geld zeker teruggestort! We vragen wel om uw kind(eren) opnieuw in te schrijven.
Die inschrijvingstool komt zondag online. Daar zult u kunnen invullen welk kind/kinderen u wil inschrijven, bij welke ban ze zitten en hoe laat ze komen (11u om de viering bij te wonen en aansluitend worstenbroodjes te eten, of om 13u30 voor de start van de activiteit). Ook zal u kunnen aanduiden hoeveel braadworsten uw kind wil eten.

Wij kunnen die dag rekenen op een fantastische ouderploeg. Zij verzorgen de bereiding van de worstenbroodjes en een bijhorend drankje voor onze gastjes. We raden aan om een drinkfles mee te nemen. De leidingsploeg voorziet water –misschien zelfs met een smaakje - eens het middagmaal er op zit.


Zoals reeds vermeld wordt het een Bondsdag zonder ouders. Dit met spijt in ons hart, maar anders gaan we het maximumaantal van 400 personen op een evenement ruim overschrijden. De kinderen zullen door hun leiders worden opgewacht op dezelfde plek als de vorige weken. Na een dag vol plezier kunnen zij daar ook weer afgehaald worden om 17u.


Tot slot willen wij ons excuseren voor de stroeve communicatie omtrent de Bondsdag. Wij moeten bovenstaande maatregelen treffen omdat wij last-minute nog wijzigingen doorkregen van de jeugddienst. We hopen op jullie begrip.

Oranje-blauwe groetjes
Brecht, Brecht, Cyprian en Tibo
Bondsleiders KSA Ter Straeten

Groen licht voor de bondsdag!

🟢licht voor de bondsdag!🚦

Goed nieuws! Het stad geeft groen licht voor de vergunning van de bondsdag!
Dit wilt zeggen dat de bondsdag op zondag 20/09/2020 doorgaat aan de lokalen van KSA Ter Straeten!
Dit jaar verandert naast het eten, ook de locatie van de jaarlijkse viering. De viering gaat enkel bij droog weer om 11u door op het voetbalveld naast de vijver. Bij regen of slecht weer gaat deze dus niet door.

De inschrijvingen verlopen net zoals de probeeractiviteiten via de site. U kunt rechtstreeks naar het inschrijvingsformulier gaan door hier te klikken. Vergeet zeker niet het aantal braadworsten in te vullen die u wenst te bestellen en eventueel de namen mee te geven van de personen waarmee u aan tafel wilt zitten.

Let op! De inschrijving is pas compleet wanneer het bedrag van de bestelde broodjes overgeschreven is!
De inschrijvingen voor de bondsdag zijn open tot en met dinsdag 15/09.

Heeft uw zoon/dochter genoten van de probeeractiviteit(en) en is hij/zij klaar voor een schitterend werkjaar vol spectaculaire en actieve activiteiten? Dan is het vanaf vandaag ook mogelijk om uw zoon/dochter in te schrijven voor het volledige werkjaar 2020-2021!

Dit kan via de site of via ons nieuw platform Stamhoofd.

Hopelijk tot op de bondsdag!

Inschrijvingen Bondsdag 2020

Beste,

Het werkjaar gaat weldra weer van start en dat wilt zeggen dat de bondsdag ook weer dichterbij komt!
Zet de datum 20/09/2020 maar al onder voorbehoud vast in jouw agenda want als het van de ouderploeg en de leidingsploeg afhangt dan gaat de traditionele bondsdag door.

Ondanks de strenge maatregelen voor evenementen heeft ons plan een groen advies verkregen. Dit wilt zeggen dat de bondsdag normaal door kan gaan. Dit tenzij de maatregelen terug verstrengen.

Waar andere jaren de bondsdag gepaard gaat met een luxueuze barbecue, hebben we dit jaar gekozen om de barbecue in te ruilen voor traditionele braadworsten. Naast een kleine aanpassing in de catering, zijn er nog een aantal andere maatregelen die dit jaar doorgevoerd dienen te worden:

1) Dit jaar werken we met zones. De zones zullen verdeeld worden over het speelplein (grondplan volgt later).
Wanneer u wenst in te schrijven, kunt u een zone aanduiden waar u met uw vriendengroep een tafel(s) kan reserveren (max 10 per tafel). Op die manier kunnen vriendengroepen nog steeds tezamen de bondsdag ervaren en is er minder kans op verloop tussen zones.

2) Net zoals in de Horeca kunnen drankjes niet opgehaald worden aan de bar zelf. Dit jaar dienen jullie op jullie stoel te blijven zitten. Wenst u drank te bestellen, dan kan dit via het online systeem en dan zal de drank tot bij u aan tafel geleverd worden. Ook betalingen zullen digitaal verlopen via Payconic.

3) Het aantal aanwezigen zal dit jaar ook beperkt zijn. Zo werken we met een minimum aantal aanwezigen(200) en een maximum aantal aanwezigen (400).

Bent u nog niet afgeschrikt door de maatregelen en nog steeds klaar voor een spetterende bondsdag?
Hou dan zeker uw mailverkeer in de gaten. Zodra de vergunning effectief goedgekeurd is, zal de online inschrijvingstool online komen en zal iedereen op hetzelfde moment op de hoogte gebracht worden via de normale communicatiekanalen.

In afwachting kunt u alvast uw vriendengroep samenstellen.

Met vriendelijke groet

De ouderploeg en bondsleiding

Inschrijvingen werkjaar 2020-2021

Beste ouder, gastje of KSA sympathisant

Goed nieuws! Het werkjaar 2020-2021 gaat weldra weer van start!

Door de huidige omstandigheden zijn wij verplicht om met KSA Ter Straeten enkele aanpassingen door te voeren aan de normale processen binnen KSA. In dit mailtje geven wij hieromtrent wat meer informatie.

Inschrijvingen
Dit jaar zullen de inschrijvingen digitaal plaatsvinden, dit zowel voor de inschrijving voor het werkjaar, probeeractiviteiten, normale activiteiten en kampen. Hoe gaat dit precies in zijn werk?

Voor de probeeractiviteiten van 5 & 12 september staat er op dit moment een online inschrijvingsformulier actief op de website van KSA Ter Straeten. Indien uw kind beide activiteiten wilt komen, dan kan dit perfect! Wij vragen echter wel om uw kind met een mondmasker af te komen zetten aan KSA.

Kort daarna zal er een nieuw formulier online komen om uw kind in te schrijven voor het volledige werkjaar 2020-2021. Deze inschrijvingen zullen doorgaan via een nieuw platform waar de laatste puntjes op de i worden gezet. Wanneer dit formulier actief is, zullen wij een nieuwe communicatie uitsturen. Op die manier hoeft u de website niet constant in de gaten te houden.

Ook de activiteiten zullen doorgaan onder bepaalde maatregelen. Een van deze maatregelen is dat wij met KSA een logboek moeten aanmaken met elke persoon die naar een activiteit komt. Elke activiteit kan doorgaan binnen bubbels van 50 personen. Om in te kunnen schatten hoeveel personen er aanwezig zullen zijn op de activiteit gaan we per ban te werk met een google forms. Dit formulier zal wekelijks aangepast worden en kan teruggevonden worden op de pagina van de desbetreffende ban op de website van KSA Ter Straeten. Door online in te schrijven voor de reguliere activiteit, leggen wij een automatisch logboek aan en kan de leiding indien nodig de activiteiten aanpassen voor meerdere bubbels.

Ook de kampregistraties zullen doorgaan via online registraties. Wanneer deze inschrijvingsformulieren online komen, zal er een nieuwe communicatie uitgestuurd worden.

Persoonlijke gesprekken

Normaal gezien kwam de leiding bij u aan huis om zichzelf voor te stellen en uw kind in te schrijven voor het nieuwe werkjaar. Dit jaar kan dit wegens de maatregelen dus niet. Heeft u als ouder belangrijke vragen aan de leidingsploeg dan bieden wij de mogelijk om een digitaal gesprek aan te vragen. Deze contactaanvraag zal mogelijk zijn vanaf 31/08 op de pagina van de desbetreffende leeftijdsgroep op de website van KSA Ter Straeten. De banleider/banleidster is ook steeds beschikbaar via mail of in dringende gevallen via telefonisch contact.

Heeft u in tussentijd prangende vragen, dan kan u deze altijd sturen naar bondsleiding@ksaterstraeten.be.

Met vriendelijke groet

Brecht Willems, Brecht Raes, Cyprian Joye & Tibo Desoete
Bondsleiding KSA Ter Straeten

Ophalen verloren voorwerpen Bondskamp

Ophalen verloren voorwerpen Bondskamp

👕 VERLOREN VOORWERPEN BONDSKAMP 👖

Iets kwijt? Blader eens door het bijgevoegde album!

Kledingstukken op de foto kunnen opgehaald worden aan KSA op alvast de volgende momenten (later kunnen meer opties volgen):

  • Maandag 17/08 van 15u tot 21u

  • Dinsdag 18/08 van 16u tot 21u

Reserveer hier indien mogelijk een moment. Zo vermijden we drukte. https://calendar.google.com/calendar/selfsched?sstoken=UUg3SGpjVlM0S0J5fGRlZmF1bHR8NmI4MGFmNDMxOGNjZTZmZmYwYTk5YTdhMjU3MzY1MDM

⚠️ Houd steeds afstand tot leiding en andere ouders!

😷 Draag een mondmasker a.u.b.

1️⃣ Op ieder moment slechts 1 ouder in het lokaal.

Read More

Het einde van een fantastisch bondskamp

Het einde van een fantastisch bondskamp

Na 5, 7, 10, of voor veel leiding zelfs 17 dagen fantastisch kamp keren we nu huiswaarts. We zijn heel tevreden dat we dit spetterend, onvergetelijk bondskamp zelfs volgens de coronamaatregelen konden organiseren. Ondanks de fysieke afstand ging het groepsgevoel niet verloren en werden op vele speelweiden, rond gezellige kampvuren en samen in de arena onvergetelijke herinneringen gesmeed. We bedanken graag de ouders voor het vertrouwen en de gasten voor hun onuitputtelijke enthousiasme.

We brengen u nog graag nog op de hoogte van volgende laatste informatiepuntjes:

Tijdens de laatste dagen van het kamp, werden bij 2 leiders milde symptomen vastgesteld die een vermoeden deden rijzen van COVID-19. Om alle risico’s te vermijden, volgden we meteen het uitgeschreven protocol en gingen beide leiders naar huis om in quarantaine het resultaat van een COVID-test af te wachten. Later volgde het resultaat: twee maal negatief. Het kamp kon dus normaal blijven doorgaan. De twee leiders blijven wel thuis om te herstellen en keerden niet terug naar het kamp.

We roepen alle ouders op dezelfde hoge waakzaamheid voor symptomen thuis verder te zetten en ons te contacteren indien nodig. Verdere maatregelen zijn niet nodig.

Ten tweede ontmoetten we op het kampterrein een ongewenste gast: haartjes van de eikenprocessierups. Deze periode van het jaar zijn de rupsen al verpopt tot nachtvlinders en zijn het enkel de losse microscopisch kleine branderige haartjes die nog in het bos hangen. Bij bosspelen en hout sprokkelen deden we daarom een lange broek en lange mouwen aan. De huid volledig afdekken is natuurlijk niet realistisch; de haartjes kunnen ook in kleding blijven hangen en kunnen worden meegevoerd door de wind. Daarom kregen een aantal leiders en gasten toch te maken met een lokaal huiduitslag en hevige jeuk. Bij enkelen volgde een allergische reactie met huiduitslag verspreid over het lichaam. Op kamp konden de ongelukkigen meteen een (koude) douche nemen en daarna frequent afspoelen met koud water tegen de jeuk. We maanden iedereen aan zeker niet te krabben zodat de uitslag mooi na enkele dagen kon wegtrekken. Krabben leidt tot vele kleine wondjes die trager genezen. De uitslag kan nog maximaal 2 weken blijven staan, maar verdere behandeling is niet nodig. Wie toch nog een allergische reactie zou krijgen of bij wie de uitslag niet verdwijnt, neemt best contact op met een arts.

Een kamp in de buitenlucht gaat onvermijdelijk ook gepaard met teken. Op kamp werd regelmatig gecontroleerd, meteen verwijderd en nauwkeurig opgevolgd. Blijf waakzaam voor rode kringen of strepen. Zelfs maanden later kunnen geïnfecteerde beten ontsteken. Raadpleeg in dit geval zeker de huisarts.

Ten slotte geven we u mee dat een fotoalbum met verloren voorwerpen in de dagen na het kamp op facebook en onze website zal beschikbaar zijn. Praktische afspraken rond het ophalen van deze voorwerpen volgen.

Read More

Info terugkeer van Bondskamp

Info terugkeer van Bondskamp

Na afloop van een onvergetelijk bondskamp, staan volgende uren van aankomst gepland op 10 Augustus:

Kabouters bubbel 1: 15u

Kabouters bubbel 2: 16u

Pagadders: 17u

Jongknapen: 19u

Knapen: 20u

Jonghernieuwers: 21u

Voor Knapen en Jonghernieuwers wordt door KSA een avondlunchpakket voorzien.

Om de drukke omgeving van het station te vermijden gebeurt dit aan BuSO De Ravelijn in de Barrièrestraat 4 A. We vragen om niet naar het station te komen en zeker niet te wachten op het perron of in de stationshal. Parkeren kan in de Barrèrestraat of op de parking van De Ravelijn.

Enkele richtlijnen:

  • Draag gedurende het hele moment een mondmasker dat mond en neus bedekt.

  • Blijf zo lang mogelijk in de auto zitten. Stap niet uit tot uw KSA'er gearriveerd is.

  • Beperk de ontvangstdelegatie tot één ouder per gezin

  • Houd afstand tot andere ouders en de thuiskomende ban.

  • Blijf niet plakken maar ga meteen naar huis. Een uurtje wachten wanneer meerdere KSA’ers opgehaald worden kan op afstand per gezinsbubbel of in de auto.

LET OP: Vertrek niet naar huis zonder identiteitskaart of andere ingediende identiteitsdocumenten

Read More

Voor een coronaproof Bondskamp 2020

Voor een coronaproof Bondskamp 2020

Hier vindt u het coronadraaiboek > met specifieke maatregelen die worden toegepast om de kampbubbels volledig geïsoleerd te houden en een uitbraak te vermijden.

Dit coronaplan tracht de jeugdwerkregels (een generiek protocol voor het hele jeugdwerk deze zomer) en zomerplannen zeer concreet toe te passen op het Bondskamp 2020.

Jeugdwerkregels zijn een set van richtlijnen waar we ons verplicht moeten aan houden. Deze jeugdwerkregels kwamen tot stand na overleg en afstemming met Minister Dalle, Minister Glatigny, Minister Weykmans, en met Marc Van Ranst en andere virologen betrokken bij de GEES, De Ambrassade, Bataljong, VVSG, CJT en vertegenwoordigers van het jeugdwerk. De jeugdwerkregels vormen het kader waarbinnen jeugdaanbod in de zomer van 2020 mogelijk is.

Naast de jeugdwerkregels zijn er ook zomerplannen opgesteld. Deze plannen zijn draaiboeken voor specifieke types van jeugdwerk. In ons geval baseren we ons logischerwijs op het zomerplan voor jeugdbewegingen.

Read More

Info vertrek op Bondskamp

Info vertrek op Bondskamp

Vanop het kampterrein, waar de voorbereiding goed vlotten, horen we dat de situatie van de pandemie er niet op verbetert. Bij vertrek is het daarom belangrijk om volgende maatregelen in acht te nemen bij vertrek:

  1. Meet op de ochtend van vertrek thuis de temperatuur van de vertrekkende KSA’er.

    • Bij een verhoogde temperatuur, kan niet vertrokken worden. Bel in dit geval zeker de banleider op. Een telefoonnummer vindt u in het kampboekje.

    • Geen koorts? Prima!

  2. Vertrek met bagage en lunchpakket richting het station met zo weinig mogelijk personen. We vragen dit jaar slechts met één ouder per kind te komen uitzwaaien. Afscheid van broers en zusjes gebeurt bij voorkeur thuis.

  3. Zet bij aankomst aan het station meteen een mondmasker op. Dit geldt zowel voor ouders als kinderen. Begin het afscheid van de vertrekkende KSA’er alvast aan de auto.

  4. Ga samen verder naar de knuffelzone voor een laatste dikke knuffel. Ouders nemen hierna voldoende afstand van de groep en elkaar.

  5. Kampgangers lopen verder, temperatuur wordt opnieuw gemeten en het volgende wordt ingediend:

    • Medische fiche

    • Extra mondmasker in genaamtekende envelop. (Deze worden door de leiders bewaard voor de terugreis)

  6. Klaar om te vertrekken! Blijf als ouder niet hangen na vertrek, maar ga meteen naar huis.

We eindigen met een laatste oproep tot verantwoordelijkheid bij terugkeer van reis, indicaties van ziekte… Vertrek niet als er de minste aanwijzing of vermoeden is dat er een besmetting zou kunnen meereizen naar het kampterrein, zo houden we het veilig voor iedereen.

In bijlage vindt u het coronadraaiboek met specifieke maatregelen die worden toegepast om de kampbubbels volledig geïsoleerd te houden en een uitbraak te vermijden.Vanop het kampterrein, waar de voorbereiding goed vlotten, horen we dat de situatie van de pandemie er niet op verbetert. Bij vertrek is het daarom belangrijk om volgende maatregelen in acht te nemen:

  1. Meet op de ochtend van vertrek thuis de temperatuur van de vertrekkende KSA’er.

    • Bij een verhoogde temperatuur, kan niet vertrokken worden. Bel in dit geval zeker de banleider op. Een telefoonnummer vindt u in het kampboekje.

    • Geen koorts? Prima!

  2. Vertrek met bagage en lunchpakket richting het station met zo weinig mogelijk personen. We vragen dit jaar slechts met één ouder per kind te komen uitzwaaien. Afscheid van broers en zusjes gebeurt bij voorkeur thuis.

  3. Zet bij aankomst aan het station meteen een mondmasker op. Dit geldt zowel voor ouders als kinderen. Begin het afscheid van de vertrekkende KSA’er alvast aan de auto.

  4. Ga samen verder naar de knuffelzone voor een laatste dikke knuffel. Ouders nemen hierna voldoende afstand van de groep en elkaar.

  5. Kampgangers lopen verder, temperatuur wordt opnieuw gemeten en het volgende wordt ingediend:

    • Medische fiche

    • Extra mondmasker in genaamtekende envelop. (Deze worden door de leiders bewaard voor de terugreis)

  6. Klaar om te vertrekken! Blijf als ouder niet hangen na vertrek, maar ga meteen naar huis.

We eindigen met een laatste oproep tot verantwoordelijkheid bij terugkeer van reis, indicaties van ziekte… Vertrek niet als er de minste aanwijzing of vermoeden is dat er een besmetting zou kunnen meereizen naar het kampterrein, zo houden we het veilig voor iedereen.

Read More

Bekijk hier de LIVE kampwake ↩

Bekijk hier de LIVE kampwake ↩

Volg de volgende simpele 2 stappen om vanavond de LIVE kampwake-sessie mee te volgen.

Dankzij het livestreamingplatform van Uitvaartverzorging Verlinde kunnen we, elk in ons eigen kot, nog eens de belangrijk informatie opfrissen, laatste prangende vragen stellen en samen uitkijken naar het Bondskamp!

Stap 1: klik op de link https://bit.ly/3jhsQcU

Stap 2: klik op “stream 1” Stap 3: vul het wachtwoord: “kampwake” in.

Tot straks!

Read More

Kampwake LIVE zondag 19 juli

Kampwake LIVE zondag 19 juli

Morgenavond zondag 19 juli om 20u organiseren wij in deze uitzonderlijke omstandigheden een online kampwake, de link naar deze kampwake zal op facebook en de website komen en via mail verstuurd worden een uur voor aanvang.

Gastjes zijn meer dan welkom, het zou wel eens goed mogelijk zijn dat een tipje van de sluier opgelicht zal worden voor bondskamp. 😱

Er zal ook een mogelijkheid zijn voor ouders om vragen te stellen rond het kamp.

Tot dan! 👋

Read More